Kaixo!
Gaurkoan ere, aste honetan zehar eginikoari buruz hitz egingo dizuet. Aste honetan, bi ikaskideren aurkezpen bat izan dugu, non unitate-didaktikoa zer den, zertarako erabiltzen den, eta zertan oinarritzen den eta zerez baliatzen den azaldu diguten.
Bi ikaskide hauek, prezi bat egi eta azaldu behar izan dute klase osoaren haurrean. Izan ere, bi ikaskide hauek, aurreko asteko ikaskideak bezala goi-mailatik datozen ikaskideak dira, eta ondorioz, unitate didaktikoa jorraturik dute. Hori dela eta, irakasleak aukera eman die, unitate didaktiko bat egin ordez, unitate-didaktikoari buruzko aurkezpen bat prestatzeko, eta guri (gainerako ikaskideoi) aurkezteko.
Honako hau izan da azaldu digutena:
Zer da unitate didaktikoa?
Irakaslearen lana antolatzeko baliabide bat da, non ikaskuntza- irakaskuntza prozesuko elementuak eta baliabideak ordenatzen dituen. Honek, planifikatzen ikasteko eta curriculuma guztiz kontrolatzeko balio digu. Gainera, honez gain, irakasle bezala praktika hobetzeko, koherentzia eta ikaskuntza esanguratsua bultzatzeko, eta aniztasunari erantzuteko balio du.
Denboralizazioaren edota iraupenaren aldetik, zehatza edo orokorra izan daiteke, orokorrean haurren beharretara egokitua izaten baita.
Unitate didaktikoaren elementu nagusiei dagokienez, honako hauek dira: sarrera, testuingurua, gaiaren arrazoiketa, gelaren zikloa, M D izenburua eta denboralizazioa. Helburu nagusietan zentratuz, esan beharra dago, unitate didaktikoaren arabera aldatzen direla, orokorrak eta espezifikoak izan baitaitezke. Gainera, beste dokumentu batzuk hartu ohi ditu kontuan.
Unitate didaktikoaren elementu nagusiei dagokienez, honako hauek dira: sarrera, testuingurua, gaiaren arrazoiketa, gelaren zikloa, M D izenburua eta denboralizazioa. Helburu nagusietan zentratuz, esan beharra dago, unitate didaktikoaren arabera aldatzen direla, orokorrak eta espezifikoak izan baitaitezke. Gainera, beste dokumentu batzuk hartu ohi ditu kontuan.
Unitate didaktikoak jorratuko diren edukiak aldiz, curriculumetik hautatu behar dira, eta hiru multzotan banatzen dira (kontzeptuzkoak, prozedurazkoak eta jarrerazkoak). Bestalde, unitate didaktikoa baldintzatuko duten elementu garrantzitsuak baliabideak dira. Esate baterako, denbora, espazioa, giza baliabideak, materialak eta ekonomia.
Ebaluazioari dagokionez berriz, nahien araberakoa izango da. Hala ere, egia da tresna nagusiena haur hezkuntzan behaketa izan ohi dela.
Azalpena gehiago sakondu nahian, metodologia zer den hobeto azaltzeko, honako bideo hau jarri digute:
Honez gain, esan beharra dut, orain arte gure irakaslea izan denaren azken astea izan dela aste hau. Izan ere, tesia dela eta, ordezkoa etorriko da datorren astean, Maitane. Gure irakaslearen (Alaitz) azken egunean, Santiago Palaciosek imigrazioari buruz eginiko inkesta anonimo bat betetzen egon ginen, bere ikerketa aurrera eraman ahal izateko. Inkesta hau amaitu ostean, didaktikaren bi definizio bilatzeko eskatu digu, eta definizioak aurkitu eta gero, 3-4 pertsonako taldeetan eskatu digu jartzeko. Taldeka jarri ondoren, bakoitzak aurkituriko bi definizioak taldean esan, eta taldekide guztien artean adostu behar izan dugu didaktikaren definizio bat aukeratzeko. Definizioa aukeratu eta gero, altuan esan dugu ikaskide guztiekin partekatzeko. Honako hauek izan dira nik aurkitutako bi definizioak:
-"Didaktika orokorra berariazko komunikazio-testuinguruetan garatzen diren irakaskuntza/ikaskuntza prozesuez arduratzen den zientzia teoriko praktikoa eta teknologia da, gizabanakoaren formazioa eta garapen soziala azken helburuak dituelarik"
Etxague, X. (2014). Didaktika orokorra. Unibertsitate saila. Webgune honetatik ateratakoa: http://www.erein.eus/libro/didaktika-orokorra
-La didáctica es el arte de enseñar. Como tal, es una disciplina de la pedagogía, inscrita en las ciencias de la educación, que se encarga del estudio y la intervención en el proceso enseñanza-aprendizaje con la finalidad de optimizar los métodos, técnicas y herramientas que están involucrados en él. La palabra proviene del griego διδακτικός (didacticós), que designa aquello que es ‘perteneciente o relativo a la enseñanza’.
Honako webgune honetatik berreskuratutako definizioa da: https://www.significados.com/didactica/
Taldean adostu dugun definizioa aldiz, honako hau izan da:
-La Didáctica es el campo disciplinar de la pedagogía que se ocupa de la sistematización e integración de los aspectos teóricos metodológicos del proceso de comunicación que tiene como propósito el enriquecimiento en la evolución del sujeto implicado en este proceso. (Dra Nivia Alvarez Aguilar)
Dra Nivia Alvarez Aguilar. Didáctica. Honako webgune honetatik berreskuratutako definizioa da: http://www.psicopedagogia.com/definicion/didactica
Definizioak elkar-banatu ondoren, irakaslearen inkesta bat bete dugu.
Azkenik, irakaslea agurtu dugu, eta animoak eman dizkigu kurtsoa ondo amaitzeko, eta baita datorren ikasturtea ongi hasteko ere!
Hausnarketa:
Aste hau, nahiko aste dinamikoa eta praktikoa izan dela iruditu zait. Izan ere, gure ikaskideen aurkezpenaz baliatuz, unitate didaktiko bat zehazki zer den hobeto ulertu dut. Azken finean, eurak ere ikaskideak izanik, askotan gure informazio beharretara hobeto egokitzen edota moldatzen direla uste dut, informazio bera modu sinpleago, argiago eta eskematikoago batean eskainiz; adarretatik joan gabe.
Hori dela eta, oso baliagarria eta interesgarria iruditu zait nire ikaskideen aurkezpena, eta oso modu egokian eta ulerterrazean egina dago, gainera. Honez gain, oso interesgarria iruditu zait Santiago Palaciosek inmigrazioari buruz proposaturiko inkesta anonimoa, ez digu esan zehazki zer motatako ikerketa eramango duen aurrera gure inkestez baliatuz, baina inkestak jorratzen zuen gaia interesgarria iruditu zait.
Hori dela eta, oso baliagarria eta interesgarria iruditu zait nire ikaskideen aurkezpena, eta oso modu egokian eta ulerterrazean egina dago, gainera. Honez gain, oso interesgarria iruditu zait Santiago Palaciosek inmigrazioari buruz proposaturiko inkesta anonimoa, ez digu esan zehazki zer motatako ikerketa eramango duen aurrera gure inkestez baliatuz, baina inkestak jorratzen zuen gaia interesgarria iruditu zait.
Gehigarria:
Besterik gabe, ondo izan!
Datorren astera arte!
No hay comentarios:
Publicar un comentario